چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد

چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری عصر روز چهارشنبه 21 فوریه برابر دوم اسفندماه 1402 رسما توسط رئیس جمهوری صربستان افتتاح شد و از روز پنجشنبه برای عموم های گشوده شد.

ووچیچ رئیس جمهوری صربستان در سخنان افتتاحیه نمایشگاه گفت: سال گذشته صربستان از نظر نرخ رشد درآمد گردشگران خارجی با 79 درصد اولین مقصد جهان بود. ورود ارز از گردشگری به رکورد 2.55 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2012 یک میلیارد و 112 یورو بیشتر است. سال گذشته 4 میلیون و 200 هزار گردشگر و 12 میلیون و 400 هزار گردشگر اقامت داشته ایم که نسبت به ده سال گذشته بیش یا دو برابر بیشتر است. امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود سه درصد افزایش ورودی و تعداد شب های اقامت 19 درصد افزایش داشته ایم. همه اینها باید به این معنی باشد که ما کارهای زیادی انجام داده ایم و باید کارهای بیشتری انجام دهیم زیرا از سرعت ارائه نتایج راضی نیستم.

او افزود: تعداد مسافران فرودگاه نیکولا تسلا تقریباً به هشت میلیون نفر رسید و حتی 2.5 برابر بیشتر از سال 2012 است که در کل سال 3.36 میلیون مسافر داشتیم. آیا این کافی است؟ حتی 10 میلیون مسافر هم کافی نیست. جاه طلبی های ما بسیار بزرگتر است. ما کشور زیبایی داریم. ما هنوز آن را به خود و مردم خود نشان نداده‌ایم.» ووچیچ اظهار داشت که در دهه گذشته 126 هتل ساخته شده و اکنون 423 هتل در صربستان وجود دارد.او همچنین گفت که کارهای زیادی برای EXPO 2027 انجام خواهد شد.کشور را به عنوان محل نوآوری، فناوری های مدرن، پیشرو در هوش مصنوعی معرفی خواهیم کرد. آن رویداد آینده کشور ما را تغییر می دهد. ما باید موزه‌های بیشتری بسازیم، تا حوزه فرهنگ تقویت کنیم.

وزیر گردشگری یونان که کشورش شریک و مهمان ویژه این دوره است نیز گفت این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری در منطقه است.دراگان زچویچ، هماهنگ کننده چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اعلام کرد بیش از 400 شرکت کننده از بیش 27 کشور حضور دارند و نمایشگاه تجلی گردشگری در گردهمایی تمام کشورهای منطقه جنوب شرق اروپا و سایر نقاط جهان بشمار می رود وامسال تمام ظرفیت سالن های محل برگزاری تکمیل شده است.

وی افزود یونان، کشور شریک امسال نمایشگاه گردشگری، به ویژه برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه جالب خواهد بود، زیرا سالانه حدود یک میلیون گردشگر از صربستان از یونان بازدید می کنند.برای اولین بار کامبوج، اکوادور، سنت لوسیا، لیبی در نمایشگاه گردشگری شرکت می کنند و کشورهایی که باز دوباره شرکت کرده اند اندونزی، کوبا و سائوتومه و پرنسیپ هستند.مقاصد محبوبی که به طور مداوم در نمایشگاه حضور دارند امسال نیز حضور دارند: ترکیه، یونان، مونته نگرو، تونس، بلغارستان، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، مجارستان، کامرون، گابن، نامیبیا و قبرس.

همچنین نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پذیرایی هتل HORECA-OPREMA که به موازات نمایشگاه گردشگری با شعار "به خودتان خدمت کنید" از 22 تا 25 فوریه 2024 برگزار می شود و غرفه داران از ایتالیا، کرواسی و همچنین صربستان از متنوع ترین مناطق مرتبط با فعالیت های پذیرایی مدرن ترین تجهیزات آشپزخانه ها، رستوران ها و بارها، هتل ها را به عنوان گرایش های جدید در کسب و کار، عرضه و عملکرد موسسات پذیرایی  را ارائه می دهند.اوروش کاندیک، وزیر مشاور در وزارت گردشگری و جوانان جمهوری صربستان اظهار داشت که صربستان بالاترین رشد گردشگری و افزایش ۷۹ درصدی را پس از همه‌گیری به ثبت رسانده است و امسال نیز از اول ژانویه تا اول فوریه تعداد ورودی‌ها ثبت شده است. بیش از 4٪ افزایش یافته است.نمایشگاه گردشگری توسط الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان و اولگا کفالوگیانی وزیر گردشگری یونان به طور رسمی افتتاح شد.

بیش از چهار دهه است که این نمایشگاه با استانداردهای بالای حرفه ای یک رویداد گردشگری پیشرو بوده و سازمان ملی گردشگری یونان هر ساله در این جشن گردشگری حضور دارد.از سوی دیگر بیش از 70 هزار یونانی، بلگراد، نووی ساد، زلاتیبور، چشمه های معدنی صربستان و کوپائونیک را برای بازدیدهای توریستی خود از کشور شما انتخاب می کنند و این تعداد هر سال افزایش می یابد.صربستان ظرفیت های گردشگری خود را در سالن 4 نمایشگاه بلگراد از طریق اجراهای سازمان گردشگری صربستان (TOS)، سازمان گردشگری بلگراد (TOB)، سازمان توریستی وویودینا (TOV) و همچنین تعداد زیادی مراکز محلی و منطقه ای ارائه خواهد کرد.

سازمان گردشگری صربستان با شعار «صربستان را تجربه کنید!"، از طریق تبلیغ بروشور جدیدی به نام "سنگر معنویت" و "دانوب من" بر تنوع و ثروت تاکید می کند.مارییا لابوویچ، مدیر سازمان گردشگری صربستان گفت: بیش از 60 درصد از ورود گردشگران خارجی به صربستان مربوط به بازدیدها و تورهای معنوی (کلیساها و صومعه‌ها) و برنامه‌های مرتبط با رودخانه دانوب است. این برنامه ها برای این فصل توسط TOS اهمیت پیدا می کنند.حضور سازمان توریستی بلگراد در نمایشگاه گردشگری امسال نشانه ای از نمایشگاه آتی EXPO 2027 و همچنین جلوه های مختلف ارائه شده توسط شهرداری های بلگراد خواهد بود.در طول نمایشگاه، پروتکل همکاری بین TOB و شرکت EXPO 2027 امضا می شود، پروژه ای که چهره شهر را تغییر می دهد.

ملاحظه:

همچون سال های پیش باز هم ایران در این رویداد مهم گردشگری منطقه شرق اروپا حضور نداشت. این درحالی است که اعلام لغو یکطرفه روادید به تنهایی کافی نیست و جذب گردشگر نیازمند حضور مستقیم در چنین رویدادهایی است.در نمایشگاه گردشگری امسال کشورهایی برای نخستین بار حضور دارند که درحوزه گردشگری با کشور ما قابل مقایسه نیستند اما این نمایشگاه را فرصتی برای جذب گردشگر از نه تنها از صربستان بلکه از منطقه شرق اروپا و حتی سایر نقاط جهان می بینند. رویداد بزرگ EXPO 2027 که صربستان خود را از هم اکنون برای آن آماده می کند دلیل دیگری برای حضور کشومان در نمایشگاه سالهای بعدی است.

1402/12/03

کد خبر 18603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =